NEWSPRESSO #14 12/10/2020

Share on facebook
Share on twitter
Share on google

Dzień dobry, czas na kolejne Newspresso.

.

Większość ludzi czeka na objawienie, cud, znak sygnał aby dokonać jakiejś zmiany w swoim życiu. Nieważne jakiej, każdy ma w głowie coś co chciałby zrobić, nauczyć się lub zmienić.

Czekamy, aż wydarzy się coś wielkiego, potrząśnie nami i wyrwie nas z przeciętności do nowej, lepszej rzeczywistości.  Zasadniczo chcemy po prostu szybkiego rozwiązania, czegoś, co zmusi nas do zmiany, zamiast dokonywać trudnej decyzji o zmianie samodzielnie. Stąd nacisk kładziony jest na życzenia i szczęście, a nie na wizję i wartości, proces czy pracę.

Jeśli czekasz na coś, co Cię „obudzi”, aby w końcu mieć ogień lub motywację będziesz czekać długo, a może nawet będziesz czekał całe życie.

Gdyby podjęcie decyzji i realizacja były wygodne, proste, łatwe i przyjemne wszyscy żyliby na znacznie wyższym poziomie. Zamiast tego większość ludzi nadal czeka, aż ktoś lub coś poza nimi obudzi ich lub je podniesie.

Jak mawia klasyk : wystarczy że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie – co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić!

.

.

Zdrowie i sprawność fizyczna są proste, ale nie są łatwe

Podobnie jak w punkcie powyżej. Kiedy zdasz sobie sprawę, jak proste jest rozwiązanie, musisz wyjść i to zrobić. A to może być trudne. Może to wymagać od ciebie nacisku, wysiłku i bólu. Może to wymagać odłożenia widelca, gdy na talerzu jest jeszcze jedzenie. Może to wymagać powiedzenia „nie” na wieczorne wyjście z przyjaciółmi. Może wymagać, zebrania w się w sobie, żeby iść na kolejny trening.

Tylko dlatego, że jest proste, nie oznacza to, że zmiana jest łatwa.

.

newspresso

.

Badania tygodnia w Newspressoo

.

Gra na instrumencie poprawia pamięć

Neurolodzy odkryli nowe dowody na to, że nauka gry na instrumencie może być dobra dla mózgu. Dzieci wytrenowane muzycznie lepiej radzą sobie z uwagą i pamięcią oraz mają większą aktywację w obszarach mózgu związanych z kontrolą uwagi i kodowaniem słuchowym, funkcjami wykonawczymi, o których wiadomo, że są związane z lepszym czytaniem, większą odpornością, większą kreatywnością i lepszą jakością życia.

.

Słodkie napoje zaburzają rozwój dzieci

Nowe badanie opublikowane w The American Journal of Clinical Nutrition  ujawnia, że ​​spożywanie napojów słodzonych w okresie karmienia piersią może prowadzić do słabszego rozwoju poznawczego u dzieci prawie dwa lata później.

.

Dbaj o głowę – pisz ręcznie

Badania mózgu pokazują, że ręczne pisanie pomaga dzieciom uczyć się więcej i lepiej zapamiętywać. Wybór pisma odręcznego zamiast używania klawiatury zapewnia najlepszą naukę i pamięć.

.

.

Ćwiczenia, dają lepsze rokowania po przebyciu nowotworu

Mężczyźni z rakiem prostaty, którzy ćwiczyli oporowo, zauważyli poprawę siły, składu ciała i sprawności fizycznej. W trzech badaniach odnotowano poprawę funkcji seksualnych, w jednym zmniejszenie zmęczenia, a w jednym poprawę gęstości mineralnej kości.

.

Sauna poprawia ciśnienie tętnicze

Systematyczne korzystanie z sauny obniża ciśnienie krwi, przyspiesza tętno, zwiększa temperaturę ciała oraz ogólnie poprawia krążenie krwi. W przypadku wyników krótkoterminowych terapia sauną zwiększyła frakcję wyrzutową lewej komory, obniżyło ciśnienie krwi i stężenie we krwi peptydu natriuretycznego mózgu (BNP – wskaźnik czynności układu sercowo-naczyniowego), indukowała korzystne zmiany w strukturze serca i poprawiła tolerancję wysiłku. 

.

Cytaty tygodnia

.

“Człowiek jest tym, o czym przez cały dzień myśli.”

Ralph Waldo Emerson

.

„Rób, co możesz, gdzie jesteś, z tym, co masz.”

Teddy Roosevelt

.

Czy częstotliwość posiłków ma znaczenie?

.

Jedzenie sześć razy dziennie lub więcej, nie wydaje się zwiększać ogólnego tempa metabolizmu bardziej niż zwykłe jedzenie trzy razy dziennie. Jeśli taka częstotliwość posiłków może pomóc Ci poczuć się lepiej na diecie, może być przydatna, ale sama w sobie nie spowoduje utraty wagi ani nie zapobiegnie przybieraniu na wadze.

Różne indywidualne interwencje, które modyfikują częstotliwość posiłków przy jednoczesnym utrzymaniu stałej liczby kalorii, pokazują, że nie ma różnicy w tempie metabolizmu (24-godzinnym wydatku energetycznym) między dwiema grupami i nie odnotowują zmian w utracie masy ciała pod koniec okresu próbnego. Kiedy kalorie są znacznie zmniejszone, tempo metabolizmu spada nieznacznie, ale ogólnie spada w oparciu o kalorie, a nie częstotliwość posiłków. 

Pewnie, ktoś mógłby pomyśleć o efekcie termicznym pożywienia – TEF (energia potrzebna do strawienia pożywienia w celu uzyskania kalorii z pożywienia) może mieć jakieś znaczenie, ale nie diametralne. Bardziej zależy nam na tym, żeby dopasować ilość posiłków do stylu życia, wtedy będziemy jadać regularnie co również nawet przy trzech posiłkach będzie przyczyniało się do zwiększonego TEF.

.

uważne jedzenie

.

Co mogłeś przegapić ?

.

Adaptogeny to rośliny, które mogą być niezwykle pomocne w wielu aspektach życia. Na blogu, są opisane już dwie rośliny zaliczane do rodziny adaptogenów. Sprawdź jakie.

Rhodiola Rosea

Ashwaganda

Sprawdźcie w czym wam mogą pomóc te rośliny.

.

.

Na instagramie pojawił się krótki wpis o tym czy motywacja istnieje.

.